Kyosho Lancia Stratos DRX

Kyosho Lancia Stratos DRX

Kyosho presenteert een nieuwe uitvoering van de bekende 1:10 nitro DRX met dit maal een fraaie en klassieke Lancia Stratos body.
De Lancia Stratos is één van de meest tot de verbeelding sprekende rally auto’s met achterwiel aandrijving  uit de jaren ‘70  en werd ingezet in alle grote rally’s ter wereld. Met de Lancia Stratos werden talrijke overwinningen geboekt wat onder andere te danken was aan de 6-cilinder motor welke was ‘geleend’ uit de Ferrari Dino.

Kyosho heeft nu een nieuwe uitvoering van deze legendarische rally auto geintroduceerd. De Lancia Stratos wordt geleverd als kit, dus als bouwpakket welke geheel zelf gebouwd en afgesteld dient te worden. De Lancia Stratos is voorzien van het bekende DRX 1:10 chassis welke vele features heeft; vierwielaandrijving, een voor-, achter- en centraal differentieel, een .18ci (3.0cc) GXR-18 Mini-BigBlock motor, extra stevige wieldraagarmen,  oliegevulde ‘big bore’ schokdempers, en banden met ‘echt’ rally profiel. Opvallend is dat de voor- en achterwielophanging exact gelijk zijn opgebouwd; een duidelijk plusplunt op het gebied van onderhoudsgemak.

Features:

  • Separate clear lens headlights included add a detailed finish to the scale realistic body and decals.
  • Mounted with powerful GXR18 engine fitted with recoil pull starter.
  • Uses the same separated clutch structure as racing buggies to deliver superior throttle response.
  • Large air cleaner works effectively to extend the maintenance cycle of the engine.
  • Downward facing offset of the muffler exit eliminates the need for exhaust holes in the body.
  • Large capacity oil shocks with chassis height adjustment function are included as standard.
  • Dirt resistant radio box can be completely removed with just four screws for easy maintenance.
  • Dual disk brakes allow individual brake settings on the front and rear.
  • 103cc fuel tank delivers run times of more than 10 minutes.
  • Racing design features include a transponder stay and a quick opening fuel tank cap.
  • Setting options are available for chassis height, camber, tread, as well as front and rear toe angle.
  • Optional clutch springs and clutch shoes provide a variety of power feel settings.
  • Install an optional stabilizer to take performance to an even higher level.

Bron: Kyosho.com

Misschien vind je de volgende artikelen ook interessant:

Laden…