Anderson Racing M5 On-Road EP Race Motor

Anderson Racing, bekend van de 1:5 elektro offroad motorfiets, heeft nu ook een 1:5 elektro on-road wegrace motor geïntroduceerd welke […]

Anderson Racing, bekend van de 1:5 elektro offroad motorfiets, heeft nu ook een 1:5 elektro on-road wegrace motor geïntroduceerd welke verkrijgbaar is als RTR (Ready-to-Run) model of als bouwkit zonder elektronica.

De RTR uitvoering van de nieuwe elektro motorfiets in de schaal 1 op 5 (gelijk aan de Thunder Tiger motorfiets modellen) is voorzien van het gepatenteerde Anderson gyro systeem in het achterwiel wat helpt om de motor stabiel te houden. Bij deze on-road uitvoering is de werking van de Gyro in het achterwiel in te stellen door middel van het toevoegen (of weglaten) van gewichtjes, waarmee de gyroscopische werking wordt beïnvloed. Dankzij de gewichten kan het rijgedrag van de motor geheel worden ingesteld van zeer stabiel tot zeer agiel.

De kit uitvoering (het bouwpakket zonder elektronica) is meer gericht op de serieuze competitie rijder en heeft derhalve geen gyro-stabilisatie systeem in het achterwiel, de coureur wordt zelf geacht om het model in balans te houden.

De bestuurder van het model is gemaakt van stevig en buigzaam Foamrubber waardoor het mannetje bij crashes opnbeschadigd blijft. De motor heeft een kunststof chassis uit één stuk waardoor het een zeer stijf geheel is, wat de wegligging ten goede komt. Aan de voorzijde is de telescopische voorvork voorzien van veren en lucht demping, terwijl aan de achterzijde een instelbare ‘coil-over’ schokdemper is gebruikt met -zoals de naam aangeeft- de veer erom heen. De voorvork wordt gestabiliseerd door een stuurdemper
De aandrijving is voorzien van een stevige metalen ketting en de aandrijving wordt beschemd door een instelbare slipkoppeling.

Features:
Anderson Gyro Stable System (AGSS) (Patent pending).
Front Suspension adjustable angle system (FSA) (Patent pending).
Metal chain drive.
Durable foam rubber scale rider.
Durable injection moulded fairing and bodywork.
High grip scale tyres.
Big volume adjustable rear shock.
Front air shock system.
Low centre of gravity for better handling.
Narrow chassis to maximise lean angle and corner speed.
Supplied RTR or ARR except for battery and charger.
Available in Red, Blue or Green.
Accepts standard 7.2/7.4v stick pack batteries.

Specifications:
Dimension: L 420mm x W 110mm x H 280mm
Wheelbase: 305mm
Gear Ratio: 14.4 : 1
Full Weight: 2300g
Motor: 540 type
ESC: Auto Setting
Power: 7.2V Ni-Mh, Ni-cd, 7.4V Li-Po Battery”

Meer info:  Anderson Model Taiwan