
Kyosho’s populaire Inferno GT2 krijgt een ‘racing spec’ upgrade; een nieuwe ‘high-power’ motor, een verbeterd chassis en een fraaie nieuwe Audi R8 Le Mans body.
De grote, schaal 1 op 8, nitro onroad car van Kyosho, de Inferno GT2, is door de fabriek geupgrade en voorzien van enkele nieuwe, hoogwaardige features. Het meest opvallende is de nieuwe ‘high-power’ KE25 motor van 4,01cc (.25ci) welke niet alleen makkelijker af te stellen is dan het vorige model, maar ook nog eens meer koppel en een hogere topsnelheid geeft. Die hogere topsnelheid komt niet alleen voor rekening van de motor, maar ook de nieuwe automatische ‘shoe-type’ 2-versnellingsbak (art. no #IGW008), welke nu standaard gemonteerd is draagt aan de hogere topsnelheid bij. Deze nieuw ontwikkelde 2-versnellingsbak schakelt zeer ‘smooth’en minimaliseert de ‘shift shock’.
Het chassis is gemaakt van een steviger materiaal dan voorheen, waardoor deze stijver en duurzamer is geworden. Dankzij de grotere stijhfheid kan er gebruik worden gemaakt van kunststof chassis verstevigers welke de juiste flex aan de wielophanging geven.
Het RTR model is verder voorzien van de nieuwe Kyosho 2.4GHz KT-201 zender en ontvanger met blauw backlit LCD scherm en een failsafe functie. Qua servo’s is het model ook goed voorzien met twee ‘high-torque’ KS-200 servo’s met metalen tandwielen.
De Kyosho Inferno GT2 Race Spec wordt geleverd als complete Readyset, geheel gemonteerd en afgesteld, voorzien van alle elektronica en een gespoten en geknipte body.
Technical Data:
Scale: 1/8th
Length: 515mm
Width: 310mm
Height: 135mm
Wheelbase: 360mm
Gear Ration: 1st 10.14:1 2nd 7.90:1
Weight: 3,650
Engine: KE25 SG
Radio: KT-201 2.4GHz
Meer informatie: Kyosho Inferno GT2 Race Spec